Hoffmann Rózsa ismertette a PISA 2009 vizsgálat eredményeit

2010. december 7.

2010. december 7-én a Nemzeti Erõforrás Minisztérium oktatásért felelõs államtitkára, Hoffmann Rózsa sajtótájékoztatón ismertette a PISA 2009 vizsgálat eredményeit. A kutatásról Balázsi Ildikó, az Oktatási Hivatal közoktatási mérés-értékelési osztály vezetõje, és Dr. Csapó Benõ, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet vezetõje adott részletes tájékoztatást, kiemelve a magyar vonatkozású adatok változásait.


A PISA-vizsgálat a világ legfejlettebb országait tömörítõ gazdasági szervezet, az OECD nemzetközi tanulói teljesítménymérési programja, amely 2000-tõl háromévente méri a tizenöt éves tanulók szövegértési, matematikai és természettudományos képességeit.

 

A PISA jelenleg a legnagyobb és legtekintélyesebb az ilyenfajta mérések között, legújabb eredményeinek megjelenését az egész világon élénk figyelem kíséri. Az OECD Párizsban, Berlinben, Brüsszelben, Madridban, Mexikóvárosban, Tokióban és Washingtonban is tartott sajtótájékoztatókat.

 

A 2000-ben, 2003-ban és 2006-ban készített adatfelvételekben matematikából és szövegértésbõl átlageredményeink valamivel az OECD-országok átlaga alá, természettudományból azzal egy szintre helyezték hazánkat. A 2009-es eredmények megjelenését azért is övezi nagy figyelem, mert ez az elsõ olyan ciklus, amelyben 2000 után elõször, ismét a szövegértés területét vizsgálják, így ennek a területnek a fejlõdésérõl nemzetközi viszonylatban tízéves áttekintést kaphatunk.

 

Hoffmann Rózsa ismertette a PISA 2009 vizsgálat eredményeit

Hoffmann Rózsa a sajtótájékoztatón felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt héten nemzeti konzultációra bocsátott új közoktatási törvény koncepciójának kiemelt célkitûzése az oktatás egészén belül a színvonal emelése. Az Oktatásért Felelõs Államtitkárság a Nemzeti alaptanterv kidolgozásával meghatározza, hogy a Magyar Köztársaság közoktatási rendszerében milyen egységes nemzeti és egyetemes mûveltségtartalmat kell minden iskoláskorú gyermeknek átadni. A minõségi oktatáshoz való hozzáférés közszolgálati garanciáján túl az államtitkárság a Nemzeti alaptanterv tartalmi feltöltésekor a kompetenciák és az ismeretek harmóniájának megteremtésére törekszik.

 

Hoffmann Rózsa elismeréssel szólt a pedagógusok munkájáról. Mint mondta: az elsõ PISA felmérés eredményei rávilágítottak a magyar fiatalok szövegértési problémáira, a néhány év alatt bekövetkezõ javulás a magyar pedagógustársadalom szakmai felkészültségét, a minõségi oktatás iránti elkötelezettségét bizonyítja.

 

Nemzeti Erõforrás Minisztérium

Oktatásért Felelõs Államtitkárság

©2024 Civilek a lakóhelyért egyesület!